Răspunsuri

2014-04-06T16:16:48+03:00
CH2 - CH - CH2 - CH2 - Cl + KOH ---> CH2 - CH - CH2 - CH2 - OK + HCl 
Cl       Cl                                           Cl       Cl
Compusul rezultat este 1,2 - dicloro - 4 - butanoat de potasiu
?parca butanoatul era sarea acidului butanoic si nu un alcoxid
nu am fost sigur,i-am spus si ei...
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-06T18:48:56+03:00
Fiind un derivat halogenat vicinal există o competitie intre eliminare si substitutie nucleofilă monomoleculară dar conditiile de reactie indică predominant compusul rezultat in urma eliminării
CH2-CH-CH2-CH2=====CH2-CH-CH=CH2+KNH2(t ridicata)=CH=C-CH=CH2
  Cl    Cl              Cl              Cl  Cl
IN CONDITIILE DATE SE OBTINE INITIAL 3,4-diclor-1-butena care ar putea trece in vinil acetilena in prezenta amidurii de potasiu si a temp ridicate(vezi ca n-am avut triplă leg )
după prima reactie se elimină 1molecule de HCl iar celelalte 2 in a doua reactie
1 5 1