Se alege la intamplare un numar natural mai mic decat 31. Care este probabilitatea ca numarul ales sa fie:
a) par
b) prim
c) impar
d)divizibil cu 5
e) divizibil cu 3
f) divizibil cu 2
g) divizibil cu 9
h) divizibil cu 7
i) sa aibe exact trei divizori

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-05T19:19:20+03:00
A) sunt 16 numere naturale pare mai mici decat 31, deci probabilitatea ca unul sa fie pare este = 16/30 = 8/15
b) 10/30 = 1/3
c) 15/30 = 1/2
d) 7/30
e) 11/30
f) 8/15 
g) 4/30 = 2/15
h) 5/30 = 1/6
i) 9 si 25 sunt singurele numere mai mici ca 30 care au exact trei divizori, deci probabilitatea ca orice numar am alege, acesta sa aiba exact 3 divizori este = 2/30 = 1/15
nu am explicat la toate pentru ca se merge pe acelasi principiu, e simplu, sper sa intelegi 

1 5 1
2014-04-05T19:20:05+03:00
A)16/30 -se ia si 0 ca nr par=8/15
b)12/30=2/5
c)16/30=8/15
d)6/30=1/5
e)11/30
f)16/30=8/5
g)4/30=2/15
h)5/30=1/6
i)6/30=1/5
Mai mici decat 31, nu mai mici sau egale cu 30, deci numaratorul este mereu 30
numitorul*