Răspunsuri

2014-04-05T23:43:41+03:00
Suma elementelor din M este
 \frac{1}{2014}+ \frac{3}{2014}+ \frac{5}{2014}+......+ \frac{4029}{2014}=
=(1+3+5+....+4029) : 2014 =
= [ (1+2+3+4+5+6+......4028+4029) - (2+4+6+.......+4028) ] : 2014
apoi pentru fiecare suma din parantezele rotunde aplici formula
1+2+3+....+n = n (n+1) : 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-05T23:53:31+03:00
Ar fi bine daca ai cunoaste formula
S=1+3+5+7+...+(2n-1)=n^2
In acest caz suma elementelor multimii m este

S_M=\dfrac{1+3+5+...+4029}{2014}=\dfrac{1+3+5+...(2\cdot2015-1)}{2014}=\dfrac{2015^2}{2014}
(Formula de mai sus se deduce folosind procedeul din cealalta rezolvare pe care ai primit-o si care nu este finalizata.)
1 5 1