1) aflati doua numere, stiind ca suma lor este 67 si ca impartindu pe primul la al doilea obtinem catul 4 si restul 7.. cum se aflaa?(PROBLEME CARE SE REZOLVA CU AJUTORUL ECUATIILOR).
2)Din dublul unui numar s-a scazut 20. rezultatul a fost impartit la 30 , iar la noul rezultat s-a adunat 13. Impartindu-l pe 75 la ultimul rezultat , se obtine catul 5 si restul0.aflati numarul?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-05T17:56:13+03:00
1.  a+b=67
a:b= 4 rest 7 ⇒ a=4b+7
4b+7+b=67 ⇒ 5b+7=67 ⇒ 5b=60 ⇒ b=60:5=12 si a=4*12+7=48+7=55
2. (2x -20) : 30 +13=y
   75:y=5 ⇒ y=75:5=15
  (2x- 20) : 30 +13 = 15 ⇒ (2x - 20) :30 = 15-13=2 ⇒ (2x- 20)= 2*30=60 ⇒ 2x= 60+20=80
x= 80 : 2= 40

13 3 13
2014-04-05T17:56:38+03:00
A+b=67
a:b=4 rest 7
a=4b+7  si inlocuim in suma
4b+7+b=67
5b+7=67
5b=60
b=12⇒ a=55


{[(2a-20):30]+13}:75=5 rest 0
[(2a-20):30]+13=75*5+0
[(2a-20):30]+13=375
(2a-20):30=375-13
(2a-20):30=362
2a-20=362*30
2a-20=10860
2a=10860+20
2a=10880
a=5440
3 3 3