Buna! Imi trebuie un eseu cu tema eroul inspirat din urmatoarea lista de opere:
- Scrisoarea I
- Scrisoarea a III-a
- Cidul
- Nunta Zamfirei
- Dan, capitan de pai
- Moartea lui Fulger
- Epopea lui Ghilgames
- Memento Mori
- Cantecul lui Roland
- Imparat si proletar
Orice idee ajuta!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-06T09:23:50+03:00
Dan,căpitan de plai ...
Dan este un erou excepţional. El trăieşte într-o profundă comuniune cu natura patriei, deci ca un erou mitic,  . Dan este un luptător pentru bine, frumos şi adevăr, împotriva celor răi, ucigaşi şi vicleni . El ar fi vrut ca lumea să fie bună  şi i se pare că este . Dan este un viteaz. îşi iubeşte ţara şi de aceea, când aceasta este în primejdie şi'l cheamă: „La luptă, Dane!”, el nu şovăie:„Să vânture ca pleava oştirile duşmane”. Dan este un personaj simbol, care reprezintă poporul român în lupta lui pentru apărarea fiinţei naţionale. De aceea, faţă de duşmani, „a Lui mânie ca trăsnetul era / în patru mari hotare tuna şi fulgera”.

4 4 4
2014-04-06T11:02:04+03:00


SCRISOAREA A 3A

-mircea cel batran este personajul principal al aceastei mari opere

-acesta este un voievod roman si in aceasta poezie el are rolul  eroului viteaz

-el este mandru ca este domnitorul  tarii romanesti,si nu prentru ca este voievod

-când Baiazid vine cu intentia de a-i contopi tara,mircea i se adreseaza foarte politicos

-pe parcursul poeziei mircea cel batran nu da dovada de slabiciune sau lasitate

2 5 2