Răspunsuri

2014-04-04T20:27:17+03:00

La substantiv, adjectiv sau ce parte de vorbire?
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
sorry, dar nu stiu materie de cls a 6-a, ca sunt a 5-a
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-04T20:40:14+03:00
Nominativ:
-subiect⇒cine?(Ana sta acasa)
-nume predicativ⇒sta pe langa un verb copulativ(El este ascultator)
-atrbut substantival prepozitional⇒de unde?din ce?de la cine?(Rochia ei este din panza)
Acuzativ:
-atribut prepozitional/adjectival(Pe masa se afla un caiet negru)
-complement direct⇒ce?(Pe masa se afla un caiet)
-complement circumstantial de mod⇒cum?(Ma jucam ca un copil)
-complement circumstantial de loc⇒unde?(Ma duc acasa)
-complement circumstantial de timp⇒cand?(Vara trecuta am fost in Italia)
-complement indirect⇒cu ce?despre ce?pentru ce?la ce?pana la ce?(La expozitie am vorbit despre floarea-soarelui)
Dativ
-complement indirect⇒cui?(Baiatului i-am dat stiloul meu.)
Genitiv
-nume predicativ⇒a/al/ai/ale cui sunt?(Pixul este al Adinei)
-atribut substantival genitival⇒a/al/ai/ale cui?(Copilul din fata portii este verisorul meu)
Vocativ
-nu are functie sintactica(Baiete,vino aici imediat!)
************
2 5 2