Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-04T20:40:53+03:00
Unim punctul A cu punctul C si se formeaza triunghiul ADC dreptunghic
tg C = AD pe DC => 6 pe 10 = 15 pe DC => DC = 150 pe 6 = 25 cm
aplicam teorema lui Pitagora in triunghiul ADC - dreptunghic: AC² = AD² + DC² = 225 + 625 = 850 => AC = 5√34 cm
si ma mai gandesc cum sa continui
Nup :)) scuze
Gata, mi-am dat seama, in triunghiul BDC dreptunghic cunoastem si baza, si inaltime, deci ii aflam aria: aria triunghiul BDC = (BE x DC) :2 = 375 : 2
Ducem DF perpendicular pe BC, deci triunghiul DFC este dreptunghic, tg C = 6 pe 10 => 6 pe 10 = DF pe FC => 6FC = 10DF | :2 => 3FC = 5DF => FC = 5DF : 3
In triunghiul DFC - dreptunghic aplicam teorema lui Pitagora: DC patrat = DF patrat + FC patrat => 625 = DF patrat + (5DF pe 3) patrat = DF patrat + 25DF patrat pe 9 = 9 DF patrat pe 9 + 25 DF patrat pe 9 = 34 DF patrat pe 9 => DF patrat = 625 ori 9 pe 34 = 5625 pe 34 => DF = radical din 5625 pe radical din 34 = 75 pe radical din 34
Am aflat mai sus aria triunghiului BCD, ea poate fi scrisa si ca (BE x DC) : 2, si ca (DF x BC) : 2 => 375 : 2 = (75 pe radical din 34 x BC) : 2 => 375 = 75 pe radical din 34 x BC => BC = (34 x 375) : (75 radical din 34) = (170 radical din 34) pe 34 = 5 radical din 34 (am simplificat, o sa ti se para mai usor daca le scrii sub forma de fractii, normal, dar doar asa pot sa scriu aici). Sper ca ai inteles :D
2014-04-04T20:46:13+03:00
Trebuie sa faci figura geometrica apoi sa masori timpi conmiduali si tocmai apoi poti rezolva problema prin metoda figurativa Ex: ______________________ asta e metoda figurativa care trebuie sa o pui in practica pe perimetru drepunghiului . trebuie sa scazi din perimetru lungimile car e le ai adunate deja apoi sa imparti asa prin formula : P=Lx2+lx2 sau tot formula la perimetru dreptunghiului : L+L+l+l !! succes !
2 3 2