Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-04T16:01:51+03:00
Deci: Propozitia subordonata este propozitia care la nivel de fraza nu are inteles singura,adica depinde de o regenta:

Exemplu: Merg sa iau paine. Prima propozitie [merg] este propozitie principala, iau a doua propozitie [sa iau paine] este propozitie subordonata. Propozitia completiva directa, are rol la nivel de fraza de complement direct. Si uite un exemplu: I-a spus ca nu mai vine. Prima propozitie [I-a spus] este propozitie principala,iar ultima [ca nu mai vine] este propozitie completiva directa, pentru ca raspunde la intrebarea "ce?'' [ce i`a spus: ca nu mai vine]. Sau daca nu esti sigura, poti sa o contragi intr-un complement direct: I-a spus asta. [Ce i`a spus? pai i`a spus asta; asta- CD]Daca "asta" e CD,atunci si propozitia contrasa este una completiva directa.Propozitia subiectiva are rol la nivel de fraza de subiect. Si totdeauna urmeaza dupa :- verbe impersonale: Se stie, se aude, se vorbeste, se.[Se stie cine a venit; prima propozitie nu are subiect,prin urmare "cine a venit" este subiectiva]-verbul "a trebui" [Trebuie sa plec-trebuie nu are subiect]-constructii impersonale: e bine, e rau, e util, etc [E bine daca inveti]-adverbe cu valoare predicativa: desigur, posibil, fara doar si poate, sigur, poate, probabil [Au functia de predicat verbal, dar nu au subiect- ele cer intotdeauna o subiectiva]Atentie! Nu confunda propozitia completiva directa cu cea subiectiva! Desi la prima vedere, subiectiva pare a fi predicativa [exemplu: Se stie ce vrea.- Desi intrebarea pare : ce se stie? ducand impresia ca este o completiva directa, aceasta formulare nu are subiect!]Sper ca te-am ajutat .

2014-04-04T18:11:36+03:00
Completiva directa constituie in fraza o realizare propozitionala a complementului direct.