este un organism unicelular, a cărui celulă îi lipsește o membrană nucleară, care să înconjoare informația genetică.
Celula procariota sau bacteriana este o celula cu nucleu individualizat
Este o celula care nu are nucleul bine individualizat . ( pro= inaintea , karion=nucleu)

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T12:11:17+02:00
Este un organism unicelular a carui celula ii lipseste o membrana nucleara care sa inconjoare informatia genetica
Celula procariotă este mai simplă și mai mică decât o celula eucariotă. Este lipsită de nucleu individualizat, și de cele mai multe organite ale celulei eucariote. Există două tipuri de procariote: bacteriile si archaea; amândouă au o structură similară. Materialul nuclear al celulelor procariote constă dintr-un singur cromozom, care este în contact direct cu citoplasma. La aceste celule, regiunea nucleară nedefinită din citoplasmă se numește nucleoid.
Celula procariota este celula aparuta acum 3-4 miliarde de ani, la bacterii, alge albastre verzi, slab compartimentata in raport cu celula eucariota. Se numeste procariota deoarece nucleul nu are o membrana nucleara ca la eucariote, ,,nucleul'' fiind alcatuit dintr-o molecula dublu catenara de ADN denumita nucleoid. Aceasta este o definitie mai complexa.Sper ca te ajuta. Si eu am invatat despre ea si mi s-a parut foarte usoara.
2014-01-18T17:00:41+02:00
Procariotele sunt celule fara nucleu adevarat(au nucleoid).
1 1 1