Mitul este o legenda care relateaza manuchiul evenimentelor de origine populara si necugetata scrisa sau orala de catre un ansanblu uman, vehiculate de la inceputul timpurilor fara seaman. Miturile in general relateaza nu numai originea lumii, a planetelor, a animalelor sau a fiintei umane. Ele cuprind toate evenimentele primordiale in urma carora fiinta umana a devenit ceea ce este astazi.

Răspunsuri

2014-04-03T15:54:12+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-03T15:55:42+03:00
MITUL = Povestire fabuloasa care cuprinde credintele popoarelor (antice) despre originea universului si a fenomenelor naturii, despre zei si eroi legendari etc.; poveste, legenda, basm. Un eveniment din trecutul indepartat care se transforma in tipar,in ritual,in lege nescrisa,in legenda cu trecerea timpului.
Exemple:
Mitul lui Sisif,cel pedepsit sa ridice,in infern,aceeasi stanca ce se rostogolea iarasi la loc.
Mitul lui Orfeu,poetul ce misca intreaga natura cu a sa cantare,si a Euridicei,sotia sa,dupa care eroul a mers in infern.
Mitul lui Ghilgames,eroul din Mesopotamia.
Mitul lui Narcis,frumosul tanar indragostit de el insusi.
Mitul lui Loreley,frumoasa ce ademenea,pieptanandu-si parul blond, pescarii de pe Rin, etc.

1 5 1