Calculati :
a) √162 - √242 + √288 - √98 + √18
b)

√320 + √20 - √500 +√125 - √180

2
b) 8√5+2√5-40√5+5√5-6√5 -31√5
=-31√5
seriosi???nu stiam k dak il ridici pe 40 la patrat si il mai inmultesti si cu 5 iti da 500....diana ti-am scris toata rezolvarea mai jos
Scuze ca am gresit dar l-am facut in gand si nu mi-am dat seama...
ai mare grija k asa faceam si eu.cand primeam teste la mate eram cea mai fericita pentru ca le stiam...dar ai grija la calcule...un singur minus pus gresit si pierzi puncte la examene....bafta in continuare

Răspunsuri

2014-01-18T10:11:49+02:00
Aici trebuie sa descompui radicalii.
De exemplu :162
162|2
81|3 27|3 9|3 3|3 1
Si apoi lucrezi cu numerele cu care ai impartit. 2 numere de acelasi fel se fac un singur numar, iar numerele care au ramas se pun sub radical. De exemplu aici sunt 4 de 3 . Iei 2 cate 2 si 2-ul ramane singur. Raspunsul e 3x3 radical din 2 care vine 9 radical din 2.Sper ca ai te-am ajutat si nu te-am indus mai mult in eroare:))
diana nu tre sa mergi asa departe?vrei sa te ajut sa-ti fie mai usor??\
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T10:24:15+02:00
  a) √162 - √242 + √288 - √98 + √18 = 9√2 - 11√2 + 12√2 - 7√2 + 3√2 = √2(9-11+12-7+3) = √2 *6=6√2

b) √320 +√20 -√500 +√125 -√180 = 8√5 + 2√5 - 10√5 + 5√5 - 6√5 = √5(8+2-10+5-6) = -√5

scuze la sfarsit era rad din 2 * 6 = 6√2
multumesc!