Fractia se aseaza de ex 1/2. 1 e numarator iar 2 numitor. Niciodata numitorul nu poate fi 0.
Fracţiile sunt numere de forma , unde a şi b sunt întregi ( b diferit de zero).

Numărul de sub linia de fracţie se numeşte numitor. Gândiţi-l ca 'cel care numeşte' fracţia: 1/2 = o doime, 3/5= 3 cincimi, 3/10= 3 zecimi etc. El arătă în câte părţi s-a împărţit întregul.

Numărul de pe linia de fracţie se numeşte numărător. El numără câte doimi, cincimi, zecimi etc. s-au luat.
exemplu de fractie _
impartire
raport de numere\impartire nr rationale de forma 1/2,3/5 etc

Răspunsuri

2014-01-18T09:22:53+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-18T09:23:52+02:00
Simbol sau număr care reprezintă raportul a două numere întregi.
Fracție zecimală = fracție al cărei numitor este o putere a lui 10.
 Raport a două expresii matematice
1 5 1