Răspunsuri

2014-04-02T15:52:53+03:00
In opinia mea vestimentatia este foarte importanta pt orcine
in primul rand vestimentatia te caracterizeaza pe tine si si te ajuta sa iti dai seama cum este o persoana .vestimentatia reprezinta un mod de ilustratie a manierei de convietuire,de gandire de subordonare
in al doile rand vestimentati te ajuta sa arati lumii cine esti sau chiar cine nu esti
in concluzi vestimentatia este cea mai importanta pt multi desi nu ar tebui
23 3 23
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-02T15:53:26+03:00
In legatura cu rolul pe care il indeplineste vestimentatia au fost luate in considerare mai multe cauze care ar putea sta si la baza aparitiei acesteia. Astfel, motivul invocat de crestini pentrul faptul ca ne imbracam este pudoarea-legat de pasajul biblic in care Adam si Eva isi descopera nuditatea ca pe o rusine si se acopera cu frunze. Rationalistii justifica utilizarea costumului ca fiind datorata necesitatii omului de a acoperi un corp fragil si in felul acesta de se apara de eventualele pericole. Psihanaliza aduce in prim plan ca si cauza, dorinta omului de a se diferentia de animal. De asemenea, ca motive, nu sunt omise nici necesitatea de estetic a omului, dorinta de a arata mai bine sau chiar vanitatea. In mod cert ca aceste cauze ofera doar impreuna o realitate si desi motivul prim al utilizarii vestmantului ar putea coincide unei singure cauze (daca am lua in considerare varianta crestina) motivul pentru care omul s-a acoperit cu haine de-a lungul timpului nu poate fi nicidecum redus la o singura cauza ci dimpotriva, la motivele amintite am putea adauga si altele. Prin urmare, chiar daca in general oamenii cauta si ofera cauze rationale pentru faptul ca se imbraca (nevoia de protectie) exista nenumarate aspecte care infirma aceasta credinta.
Omul are permanent tendinta ca in ciuda unor actiuni care satisfac nevoi rationale sa asocieze acestora cauze ce le leaga de natura sa spirituala. Desi din cele mai vechi timpuri hainele au fost adaptate in functie de clima –hainele largi si drapate se foloseau in regiunile calde iar cele ajustate in regiunile reci –o multitudine de articole vestimentare au dobandit simboluri felurite. Astfel, egiptenii nu intrau in temple in vestminte de lana si nici nu puteau fi inmormantati cu ele iar hainele colorate erau considerate a fi rezervate doar zeilor; rochia de mireasa a indiencelor are culoare rosie deoarece rosul este considerat ca fiind aducator de noroc si bogatie in timp ce in cele mai multe regiuni se imbraca rochia alba si lunga ca simbol al puritatii. Chiar daca astazi simbolurile vestimentare nu se manifesta la fel de vizibil, ele continua totusi sa existe chiar si fara voia noastra manifestandu-si influenta asa cum si miturile desi nu mai sunt considerate ca in trecut, ele isi pastreaza eternitatea regasindu-se chiar si in cele mai banale seriale. In prezent, desi strans legata de transformarile economice, evolutia costumului depinde si de evolutia conditiilor sociale, a modului de viata, a ideilor politice etc. Moda in sine, nu are doar un caracter de cautare estetica si presupune modificari care nu sunt legate numai de necesitate ci de moravurile societatii ale carei opinii le si exprima.

15 4 15