Cine ma ajuta si pe mn la o problema de chimie??Va rog mult!!
a)Cate g reprezinta 5,6 moli de hidroxid de calciu?
b)Cate g reprezinta 0,6 hidroxid de calciu?
Va rog,este Urgent!!

2
da
c)Cati moli de apa reprezinta 30,115 x10 ? si d) Care este nr atomilor de hidroxid din cantitatea de apa de mai sus?
c) 5 moli
Imparti numarul respectiv la numarul lui Avogadro
aha,am inteles,ms ffff mult pt ajutor

Răspunsuri

2014-04-01T21:49:23+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-01T21:59:44+03:00
A)masa molara Ca(OH)2 = A calciu + 2*A Oxigen +2*A hidrogen = 40+2*16+2=74 g/mol
nr moli = masa/masa molara=>masa=masa molara * nr moli=74*5,6=414,4 g Ca(OH)2
b)nr moli=masa/masa molara=>masa = 0.6*74=44.4 g Ca(OH)2 
c)1 mol apa.........6,023 * 10 la 23 molec
   x moli apa.........30,115 * 10 la 23 molec       x=5 moli
d)Ca + 2 H2O ---> Ca(OH)2
2 moli apa........1 mol hidroxid
5 moli apa...........x moli hidroxid            x=2,5 moli hidroxid
1 mol hidroxid.......2 * 2 * 6,023*10 la 23 atomi hidroxid (OH)
2.5 moli hidroxid............x atomi         x = 60,23*10 la 23 atomi hidroxid