Cine stie si vrea sa ma ajute si pe mine ?
Limpede cum e cleştarul...
Umblă ziua alb ca varul
Cine v-a-nţeles misterul!
Albe nopţi de insomnie,

Nopţi de vis şi doruri pline,
Mi-aţi vrăjit, o, nopţi senine,
Trista mea copilărie!
Şi de-atuncea, nopţi albastre,

Baldachinuri prinse-n stele,
Toate gândurile mele
.

Cu pleoapele deschise
Stau şi astăzi lângă stoluri,
Chinuit de-aceleaşi doruri,
Fermecat de-aceleaşi vise,

Cu pleoapele deschise
Intră zorile şi-anină
Fluturi palizi de lumină
De pereţii casei mele...



In textul citat exista doua pronume demonstrative
cONSTRUITI DOUA ENUNTURI IN CARE PRONUMELE DEMONSTRATIV DE IDENTITATE ,,ACELASI'' SA SE AFLE IN DOUA CAZURI DIFERITE , PE CARE LE VEI PRECIZA .
Precizeaza valoarea morfologica a cuvantului scris mare : Mi-ati vrajit , O, nopti senine .

2

Răspunsuri

2014-04-01T20:44:37+03:00
Acelasi merge in camera. Nominativ.Acelasi copil se uita pe geam Acuzativ. Interjectie v. morfologica
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-01T20:45:20+03:00
Acelasi a mers la magazin. (Subiect,caz Nominativ)
I-am spus acelasi exercitiu.(complement direct.cazul acuzativ)
a cui valoare morfolagica?
A lui ..O''
,,O''
inclin sa cred ca prepozitie,dar nu sunt sigura
Ok mersi orcum :*