Imi puteti spune cazurile si cateva lucruri despre ele si niste exemple ?
Multumesc:*

2
Te referi la pronumele ,,Ele " ?? Sau la ce ?
nu la cazuri ! care se folosesc si la analizarea unor parti de vorbire
A inteleg

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-01T17:25:48+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
-Cazul Nominativ:cine? ce?
Exceptie: daca substantivul raspunde la intrebarea ce?, dar la intrebarea cine? raspunde alt substantiv atunci subst la care ai pus intrebarea ce? este in ca Acuzativ.

-Cazul Genitiv:a, al, ale, ai cui?

-Cazul Dativ:cui?

-Cazul Acuzativ:-restul intrebarilor existente

-Cazul Vocativ:-nu are intrebare insa este despartit intotdeauna de virgula.
1 5 1
2014-04-01T17:26:21+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Caz acuzativ are multe functii sintactice.EX:am plecat la mare.
caz nominativ are functii.ex: pisica se joaca
caz dativ are functii. ex: ii dau cartea mamei.
caz vocativ...nu are functie sintactica.ex:ano,vino aici!
caz genitiv are functii.ex: aceasta carte este a mamei.
1 5 1