Răspunsuri

2014-03-31T23:59:52+03:00


( x, y ) i.p ( 0,25; 0,(3) )

0,(3) = 0,34

0,25x = 0,34y

x = 0,34y/0,25

x + y = 20

0,34y/0,25 + y = 20

( se amplifica y si 20 cu 0,25 )

0,34y + 0,25y = 5

0,59y = 5

y = 8,4

x = 0,35 x 8,48/0,25

x = 11,56

Am incercat si eu si mi-a iesti x=11,4 ,iar y=8,55 :)
da, ca sa iasa exact trebuiesc puse zecimalele exact
eu am calculat numai cu 2 zecimale
ok ms mult ;)
npc
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-01T00:09:12+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X+y=20
{x,Y} i.p{0,25; 0,(3)}
0,25=25/100simplificam cu 25=1/4
0,(3)=3/9 simplificam cu 3=1/3
4x=3y=k
4x=k⇒x=k/4
3y=k⇒y=k/3
inlocuim in prima relatie⇒k/4+k/3=20 aducem la acelasi numitor
(3k+4k)/12=20
7k/12=20
k=20·12/7
k=240/7
x=240/7:4/1=240/7·1/4=240/28 simplificam cu 4
x=60/7
y=240/7·3=240/21 simplificam cu 3
y=80/7
verificare
60/7+80/7=20
140/7=20
20=20
2 5 2