Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-31T23:36:27+03:00
Nica este eroul unei copilarii  ca toate copilariile  dar tocmai de aceea  singularea in particularitatea ei .Este centrul acestui univers si demersul  narativ comenteaza  un personaj  care se initiaza  in legile vietii .El este un baiat rusinos  si fricos ,este pus mereu pe pozne  aceste este Nica
3 4 3
  • Utilizator Brainly
2014-04-01T00:06:17+03:00
Nica este personajul principal al romanului "Amintiri din copilarie", baiatul lui Stefana Petrei din satul Humulesti. Ajungand adult a carei principale caracteristici sunt geniul povestirii, umorul si farmecul limbii, isi aminteste cu drag clipele traite in copilarie. Nica este o ipostaza a copilului universal, simbolic pentru orice scolar din orice scoalasi din orice timp.El este caracterizat direct de autor si indirect din fapte, vorbe, gesturi, relatia cucelelalte personaje.In primul rand faptele si comportamentul demonstreaza inca de la inceput, ca Nicaeste un scolar caruia un prea ii place scoala. In loc sa citeasca prinde muste.Dar de indata ce isi da seama de greselile facute se corecteaza, incepe a invata :" hei-hei! cand aud eu de popa si de smarandita popii, las mustele in pace si-mi ieu alte ganduri,altemasuri, incep a ma da si la scris, si la facut cadeltina in biserica, si la tinut isonul, de parcaeram baiet.Este un baiat rusinos si fricos: "o multime de baieti si fete intre care eram si eu,un baiet prizarit,rusinos si fricos si de umbra mea"Portretul fizic este recunoscut de vorbele mamei lui "Iesi,copile cu parul balan, afara sirade la soare doar s-a indreptat vremea".. Nica trece prin momente de nefericire, deoarece este silit sa paraseascameleagurile natale pentru a continua scoala.Acum sufera copilul prima ruptura de vatra satului si traieste acut sentimentulinstrainarii. Calatoria a avut loc intr-o dimineata de iarna, in care "era un pui de ger de crapaulemnele" si-l transporta pe Nica intr-o lume complet noua, necunoscuta, careia copilul nu i seadapteaza deloc, mai ales ca au loc o serie de ghinioane si intamplari inedite: caderea inOzana, taierea pletelor, locuirea in gazda la Irinuca, unde se umple de raie capreasca,daramarea bordeiului Irinucai, fuga inapoi acasa cu pluta pe Bistrita.Fericit ca se intorsese acasa, Nica a cantat in ziua de Pasti, la biserica, "Ingerul astrigat!", rugaciune invatata la scoala din Brosteni, spre uimirea tuturor celor din Humulesti.Dar bucuria lui nu poate fi deplina pentru ca la Brosteni fusese tuns chilug si se simtea rusinatca nu mai avea plete, iar acest fapt este un prilej de distractie pentru fetele "mai dracoase",care strigau dupa el "Tunsul felegunsul,/ Cainii dupa dansul!"."Varsta de aur" a vietii este lipsita de griji si plina de bucurii, iar Nica stie sa profite cutoata fiinta de farmecul copilariei. Nica este unul din putinii copii care a reusit sa intre in istoria literaturii romane!

sper sa te ajute

2 1 2