Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-17T23:32:21+02:00
Inainte sa apara vila Piatra Soimului in Sinaia, inainte sa apara fratele sau mai mare, hotel Piatra Soimului, de asemenea in Sinaia, a fost mai intai Cetatea Piatra Soimului, o cetate atestata documentar inca din anul 1306, contruita de judele regal Paul din familia Geregye, familie de nobili ungari inruditi cu voievozii Transilvaniei din acea vreme, pentru controlul caii de acces catre Transilvania prin valea raului Crisul Repede si pentru adapostirea populatiei in timpul invaziilor turcesti si habsburgice.Cetatea Piatra Soimului se gaseste in Muntii Plopisului din judetul Bihor, pe o stanca aflata la altitudinea de 484 de metri. Pentru turisti, cetatea e foarte aproape de localitatea bihoreana Alesd, situata la doar 5 kilometri departare de cetate. Aceasta insa este insa in ruine dupa ce a fost distrusa partial in 1711 de catre armata imperiala habsburgica.Numele sau, documentat in acte istorice sub forma Solunkeu (odata cu recunoasterea ei in 1306), Zolmuskyu (la trecerea cetatii in proprietatea curtii regale maghiare in 1367), Solyomkev (la donarea ei de catre Sigismund de Luxemburg lui Ioan de Kapolya in 1394) si Sólyomkö (cand a ajuns in proprietatea lui Gheorghe Rákoczi in 1630) vine de la alaturarea cuvintelor maghiare sólyom care inseamna soim, si köce inseamna piatra. Motivul fiind acela ca pe stanca pe care a fost construita cetatea isi aveau cuiburile mai multe familii de soimi. Dupa construirea cetatii acestia au ramas in apropierea ei, intarindu-se denumirea de Piatra Soimului.
2 5 2
2014-01-17T23:38:34+02:00
Cred ca de la neamul soimarestilor sau Tudor Soimaru !
1 5 1