Intr-o cutie sunt 24 bomboane. Acestea se impart la doi frati cu varstele de 3 ani si 5 ani , in mod direct proportional cu varstele lor.

a) Cate bomboane primeste fiecare?

b)Care este valoare raportului intre numarul de bomboane primit de fratele cel mic si numarul de bomboane primit de cel mai mare dintre frati?


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-30T12:51:36+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
A+b=24
{a,b} d.p{3,5}
a/3=b/5=k
a/3=k⇒a=3k
b/5=k⇒b=5k
inlocuim in prima relatie⇒3k+5k=24
8k=24⇒k=24/8
k=3
a=3k=3·3⇒a=3
b=5k=5·3=15
a) fratele mai mic primeste 3 bomboane iar fratele mai mare 15
b) a/b=3/15 simplificam
a/b=1/5
2 5 2
2014-03-30T13:11:28+03:00
A+b=24 bomboane                                                                                                      3+5=24 ;8=24  ;24:8=3  deci fratele mai mic are 3 bomboane,iar fratele mai mareare 3*5=15 bomboane