Daca un triunghi echilateral ABC are latura AB=8 centimetri, atunci mediana BD este egala cu? MA puteti ajuta va rog?

2
mediana bazei?
doar mediana spune, nu precizeaza daca e a bazei....
Mediana este si inaltime, poti afla prin teorema inaltimii intr - un triunghi echilateral. teorema este urmatoarea :inaltimea este egala cu o latura ori radical din trei totul supra doi. Ex :AD =(a√3):2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-30T10:18:02+03:00
Păi:
Mediana ân triunghiul echilateral este şi înălţime , mediatoare etc. Aşa că pentru a ne fi mai uşor vom calcula mediana cu formula înălţimii specifice triunghiului echilateral.
latură radical din 3 supra 2. Noi ştim că latura este 8 deci cu alte cuvinte:
înălţime=mediană=8√3 supra 2 Se simplifică 8 cu 2 prin 2 la 2 rămâne 1 iar la 8 rămâne 4⇒mediana=4√3 cm
Sper că te-am ajutat! :)


Perimetru=2 ori lăţime+2 ori lungime= 2 ori 20+2 ori 20 radical din 3 razultă Perimetru=40+40 radical din 3 (Acesta este perimetrul)
Sper că te-am ajutat!
multumesc mult :*, sper sa ma revansez :*
ma poti ajuta la romana?
va rog sa ma ajutati!!!!! Realizati o descriere(obiectiva sau subiectiva) a unei cladiri de interes national sau a unui spatiu sau o zona turistica.... VA ROG.
2014-03-30T10:18:30+03:00
Daca tr.este echilateral atunci BD este si inaltime =>  in tr.ABD avem AB=8cm si AD=AC/2=4cm  =>  din Pitagora  BD²=AB²-AD²
BD²=64-16=48  =>  BD=4√3cm
ducem inaltimea din M adica MD perpendicular pe NP (D apartine lui NP) care este si mediana deci avem ND=DP
apoi cos<N=ND/MN adica cos30=ND/18 => ND=18xV3/2=9V3cm (V=radical) si deci NP=2xND=18V3cm
mersii mult :*
n-ai pentru ce
va rog sa ma ajutati!!!!! Realizati o descriere(obiectiva sau subiectiva) a unei cladiri de interes national sau a unui spatiu sau o zona turistica.... VA ROG.