Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-29T19:12:28+02:00
Iti pot da o schema si tu sa o dezvolti ?
Ok ! Pai prima data trebuie sa zici ce au in comun cei doi ! asta ar veni primul paragraf
Al doilea paragraf este despre Burebista si dezvolti mult ! Cam tot ce a realizat , viata personala , timp de domnie !
Al treilea paragraf va fi despre Decebal si faci la fel ca la Burebista
Ok multumesc mult
Iar al patrulea paragraf este ca o concluzie , ca un sentiment al autorului ! Deci scrie ce simti tu pentru cei 2 ! Succes ! Sper ca te am ajutat
2014-03-29T19:15:07+02:00
Burebista a fost primul rege Geto-Dacic care a reusit sa unifice triburile getice, formand astfel Dacia. Regatul Daciei a ajuns la cea mai mare intindere in timpul domniei lui Burebista, extinzand granita sudica de la Dunare pana la Muntele Haemus si vestica de la raul Tisa pana la Dunarea Panonica si Raul Morava.

Burebista a reusit sa supuna triburile getice nu doar prin iscusinta si puterea sa dar si prin faptul ca daca triburile nu se uneau, erau in pericol de a fi cucerite de celti si romani. Se spune ca pentru a-i convinge pe sefii de triburi sa uneasca triburile, Burebista i-a dus intr-un camp si le-a aratat o haita de caini care se luptau intre ei, aducand cu el o cusca in care se afla un animal salbatic. Atunci Burebista a poruncit sa fie deschisa cusca care fusese adusa, iar din cusca a iesit un lup.Atunci haita s-a oprit si s-a napustit brusc asupra lupului. Burebista le-a explicat sefilor de trib ca ei sunt cainii iar lupul e Roma si asa cum cainii s-au unit pentru a omori lupul, asa trebuie sa se uneasca si triburile getice pentru a face fata Romei.

Prima lupta pe care a dus-o Dacia a fost cu celtii in anul 60 i. Hr, cand armata dacica, condusa de Burebista a alungat trupele celte din bazinul Panonic. Rezultatul a fost migrarea in masa a celtilor spre vestul Europei. Dupa ce in anii 73-72 i. Hr. romanii au cucerit cetatile grecesti de la Marea Neagra, Burebista hotaraste sa porneasca o campanie pentru cucerirea acestora si transformarea lor in asezari dace....
1 5 1