Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-03-29T15:34:59+02:00
F(x)=ax+5;
f(-1)=2 ⇒ -a+5=2 ⇒ a=3 ⇒ f(x)=3x+5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-29T15:42:28+02:00
F:R---->R, f(x)=ax+5
Prima dată trebuie să ştii că aceasta este o funcţie liniară iar formula generală pentru acest tip de funcţie este, f(x)=ax+b în acest caz a-ul trebuie să îl aflăm iar b=5.
Ştim că A(-1; 2) apartine Gf⇒f(-1)=2
Ca să te ajut să înţelegi funcţiile ţi le voi explica puţin. După câte ştii un punct are 2 coordonate prima se numeşte abcisa şi aparţine dreptei Ox (Un grafic reprezintă dou drepte interminabile perpendiculare Ox şi Oy mai exact), iar a doua coordonată se numeşte ordonată şi aparţine dreptei Oy. Abcisa este x-ul iar ordonata este f(x).
Deci avem A(-1;
2) adică abcisa=-1 şi în acelaşi timp x=-1 iar ordonata=2 şi f(x)=2. De aceea:  A(-1;2) aparţine Gf⇒f(-1)=2 Acum avem formula funcţiei f(x)=a+x5 Noi avem f(-1) iar noi ştim că x-ul etse -1. Deci avem f(-1)=a·-1+5=-a+5 Iar noi ştim că:
 f(-1)=2⇒-a+5=2⇒-a=2-5⇒-a=-3⇒a=-(-3)⇒a=3
Sper că te-am ajutat! :)