Răspunsuri

2014-03-28T16:30:45+02:00
Clima influenteaza cresterea vegetatiei (anumite plate cresc  la temperaturi mari sau medii)
relieful ...adica la munte cresc plante dar nu ca la campie si deal
20 4 20
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-28T16:35:07+02:00
Varietatea de tipuri climatice, de la subpolarala tropicala, incluzand mari zone alpine si desertioce suporta o magnifica viata animala si o deosebita flora. vegetatia originala a disparurt datorita asezarilor si terenurilor agricole. in padurile tropicale intalnim conifere ce pot avea inaltimi de peste 50 m , acestea amestecandu-se cu palmierii. padurea subtropicala este bogata in plante precum stejarul, bambusul, pinul, magnolii, dafini, etc. fauna este reprezentata de o varietate larga de specii de animale, dela specii arctica la cele cu specific tropicale.   astfel intalnim specii de aligatori, salamandre, ursi panda, primate precum gibon, antilope, caprioare, cai salbatici,; carnivore;  vulpi, lupi, ursi, tigri, leoparzi, animale domestice; camile cai yaki  .    asia cuprinde toate tipurile de vegetatie datorita intinderii mari a continentului. in raspandirea vegetatiei contribuie factori precum temperatura aerului, precipitatiile, dispunerea marilor trepte si unitati de relief, curentii oceanici, etc.       exista o paleta larga de soluri datorita vegetatiei dezvoltate, precum soluri slab dezvoltate- deserturi, soluri rosii, podzoluri, soluri brune, cernoziomuri, s.a   astfel, temperaturile ridicate si constante, ca si cantitatile mari de precipitatii, influienteaza in primul rand dezagregarea si alterarea rocilor.  
30 4 30