Mihai, radu,si cosmin au parcyurs cu bicicleta in total 418 km.daca mihai a parcurs de doua ori mai mult decat cosmin,iar radu cu 2km mai putin decat un sfert din cat a parcurs mihai,cat a parcurs fiecare baiat

2

Răspunsuri

2014-03-28T15:02:56+02:00
Mi + Ra + Co = 418 km;
Mi = 2Co; => Co = Mi/2;
Ra = Mi/4 - 2 ;

Prima ecuatie devine echivalenta cu Mi + Mi/2 + Mi/4 - 2 = 418 <-> Mi + Mi/2 + Mi/4 = 420;

Aducem la acelasi nunitor care este 4; => 4Mi + 2Mi + Mi = 1680 => 7Mi = 1680 => Mi = 240 km( a parcurs Mihai);

Atunci Co = 240/2 = 120 km ( a parcurs Cosmin);

Ra = 240/4 -2 = 58 km( a parcurs Radu);

Bafta!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-28T15:03:02+02:00

Mihai      |-----|-----|-----|-----|

Cosmin   |-----|-----|

Radu       |---|-|2

418+2=420(suma a 7 parti egale)

420:7=60

60-2=58km a parcurs Radu

60x2=120km a parcurs Cosmin

60x4=240km a parcurs Mihai

verificare :  240+120+58=418