Corina,Maria si Cristina au intrat pe rad in bucatarie.Fiecare fetita a luat jumatate din fursecurile pe care le-a gasit pe o farfurie.La sfarsit,pe farfurie au mai ramas 3 fursecuri.
Cate fursecuri au fost la inceput in farfurie??
P.S titlu e:PROBLEME DE AFLARE A UNUI NUMAR CAND SE CUNOASTE O FRACTIE DIN EL!!
vreau un raspuns rapid va rog

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-27T14:19:03+02:00
24 de furseccuri :D
spui ca daca au ramas 3 Cristina a luat 3 fursecuri-inainte sa ia Cristna mai erau 6 deci Maria a luat 6,si Corina a luat 12 :))
12+6+3=21 
21+ 3 (care au ramas) = 24 :***
multumesc,ma mai poti ajuuta la o problema?
ok
vezi ca am pus eu una cu o gradinita cred uitate
MULTUMESC!!!!!!!!!!!!!
2014-03-27T14:20:10+02:00
Corina 1/2 din x
           rest r1=1/2 din x
Maria  1/2 din r1
          rest r2=1/2 din r1
Cristina - 1/2 din r2
             rest 3=1/2 din r2 ⇒ r2=6
Cate fursecuri ramasesera dupa ce a luat Maria?
              r2=6
Cate fursecuri ramasesera dupa ce a luat Corina?
            6 = 1/2 din r1 ⇒ r1=12
Cate fursecuri erau la inceput?
            12=1/2 din x ⇒ x=12*2=24
verificare 24-1/2*24=12
             12-1/2*12=6
           6-1/2*6=3
1 5 1