Cine ma ajuta si pe mine la aceaste probleme? Multumesc.
1. Un cub de lemn de latura d este străpuns de jos in sus de un glonte de masa m care intra in cub cu viteza v0 si iese din el cu viteza v. Aflați forța F exercitata de glonte asupra cubului fix. Aplicație : d= 50 cm, m= 10g, v0= 100 m/s, v= 50 m/s.
2. Un corp de masa m cade liber de la înălțime h. Aflați energia cinetica Ec a corpului când el atinge solul. Aplicație: m= 2kg, h= 19,6 m.

2

Răspunsuri

2014-03-26T22:13:50+02:00
1. Forta este egala cu masa ori acceleratie. Conform principiului actiunii si reactiunii, forta F exercitata de glonte asupra cubului fix este egala cu forta exercitata de cub asupra glontelui.Faptul ca glontele actioneaza  cu o forta asupra cubului fix este usor de inteles. Cubul actioneaza cu o forta asupra glontelui deoarece acesta incepe sa incetineasca atunci cand strapunge cubul.                                                                   Deci, avem conform lui Galilei urmatoarea relatie v patrat = v0 partrat - 2 * IaI * d(incetinire). => IaI = (v0 patrat - v patrat ) / 2d.   Deci forta F = mIaI = m(v0 patrat - v patrat) totul supra 2d.                                                                                                  2. Energia mecanica se conserva intr-un mediu cat de cat izolat. Cand corpul este sus, avem energia potentiala mgh si energia cinetica 0. Deci, energia totala este mgh. La sol, nu actioneaza decat energia cinetica. Deci, Ec = mgh.                                                Nota finala: nu uita sa transformi in S.I cand inlocuiesti numeric. Daca ai vreo nelamurire sa imi spui!
La prima problema nu am înțeles relația v patrat = v0 partrat - 2 * IaI * d(incetinire)...nu era formula v pătrat = v0 pătrat + 2ad?
Asa e, dar am scris acceleratia negativa ca modul. Deci, semnul plus se transforma in minus. ( IaI = -a).
Multumesc!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-26T22:23:17+02:00
1)
La intrarea in cub a glontului, energia este cinetica
Eco=mVo²/2
La iesirea din cub pe partea de sus, are tot energie cinetica dar mai mica
Ec=mV²/2
ΔEc=Eco-Ec reprezinta variatia energiei cinetice care se imparte in doua: o parte se transforma in Ep si alta in lucrul mecanic de strapungere a cubului cu forta F pe distanta d.
Ep=mgh
Estrapungere= F*d
Deci
Eco-Ec=mgh+F*d
mVo²/2-mV²/2=mgh+F*d
F=(mVo²/2-mV²/2-mgh)/d
Te rog sa caculezi!
2)
Aplicam legea conservarii energiei
Ec=Ep=mgh=2*9.8*19,6J
Calculeaza!
Succes!

Da. Multumesc!
cu mare placere!
Altceva?
Mai sunt probleme pe care nu știu sa le rezolv, dar...
Daca le scrii aici si dau peste ele, te ajut cu ce stiu! Succes!