Răspunsuri

2014-03-26T16:17:29+02:00
Harnic , intelegator , dragastos , neinfricat 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-26T16:18:25+02:00
Manole simbolizeaza ideea ca o creatie unica prin frumusete si

trainicie este totdeauna rodul sacrificiului de sine, al jertfirii i propriilor valori spirituale, in cazul sau iubirea.

Manole este mesterul cel mai priceput, singurul capabil de o

" zidire mareata, "cum n-a mai fost alta", fiind de Ia inceput caracterizat direct de catre autorul anonim, prin detasarea de ceilalti mesteri:

"Noua mesteri mari / Calfe si zidari / Si Manoli, zece, / Care-i si intrece". Inteligent si stapanit de patima creatiei, Manole sufera cumplit atunci cand zidurile se prabusesc, dar, fiind un om superior, nu poate munci in zadar: "Iar Manoli sta, / Nici ca mai lucra".

Ales de destin sa-si implineasca menirea de a construi un lacas unic prin frumusete si trainic, Manole comunica - prin vis - cu Dumnezeu, autorul anonim inzestrandu-i cu puteri fantastice, fapt ce reiese indirect, atunci cand le povesteste celorlalti sfatul primit "aievea": "O soapta de sus / Aievea mi-a spus"... sper ca e bine era un om harnic, intelegator 
.

1 5 1