Tema 1----identificati ritmul poeziei calin file din poveste de mihai eminescu Tema 2-----selectati trasaturile miresei din textul calin file din poveste de mihai eminescu cu identificarea figurilor de stil si imaginilor

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-26T15:33:35+02:00
Are ritm trohaic.....................
Fata este surprinsa in plina miscare si ficare trasatura ni se dezvaluie treptat, fiind aduse in prim-plan, rand pe rand. Chipul miresei re prezinta idealul de frumusete feminina al poetului. Gingasia este reliefata direct prin expresia '' mana ginagsei mirese '', ca apoi sa se opreasca asupra unui detaliu vestimentar ( '' poala lung-a albei rochii '' ), care simbolizeaza puritatea, nevinovatia fetei de imparat emotia puternica, bucuria si fericirea pentru implinirea visului de iubire sunt puse in lumina prin comparatia '' fata-i rosie ca marul '', prin metafora '' noroc '' si prin epitetul '' i-s umezi ochii ''.

Cuceritoare sunt nu numai frumusetea si puritatea morala a miresei, dar si aspectul ei fizic, ce se remarca prin parul bogat si matasos care-i curge peste brate si umeri : '' la pamant maica ajunge al ei par de aur moale, / care-i cade peste brate, peste umerele goale ''.

Epitetul dublu '' par de aur moale '' si hiperbola ce contine si o inversiune ( '' la pamant maica ajunge '' ) vin sa sugereze galbenul si bogatia parului si curgerea lui domoala, dar si ideea de desavarsire, de perfectiune. Gratia in miscari si delicatetea fetei de imparat sunt surprinse prin intermediul a doua epitete ale verbului : '' vine mladioasa '', trupul ei '' frumos in poarta '', iar florile albastre din par, ce contrasteaza cu galbenul auriu al acestuia, devin simbol al iubirii si al puritatii. '' Steaua in frunte '' este semnul celor alesi si o situeaza in rand cu '' soarele si lumina '', cu astrele, cu elemente cosmice. Astfel, '' steaua '' aureoleaza acest portret al miresei de o frumusete fizica si morala rapitoare, asemenea unei Ilenei Cosanzene a basmelor noastre populare.

Portretul realizat de Mihai Eminescu este preponderent fizic, insa insusirile fizice le sugereaza pe cale morala, care completeaza in mod fericit trasaturile de caracter ale fetei de imparat, in postura ei de aleasa a inimii lui Calin.

da asa se spune
dar tu mi-ai raspuns sau mai intrebat???
ti-am raspuns
ms si la cealalta???
cea de sus este a2a tema?
2014-03-26T15:39:51+02:00