O scara se sprijina pe un perete si formeaza cu acesta un unghi de 60 de grade.Ionel trebuie sa se urce pe ea,dar are rau de inaltime.Stiind ca distanta de la piciorul scarii la zid este egala cu 1,5m,ajutati-l sa afle la ce inaltime se sprijina scara pe perete.(Aproximati.)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-25T21:50:35+02:00
Scara, peretele si podeaua formeaza un triunghi dreptunghic, daca unghiul dintre scara si perete este de 60 grade calculam tg60=1,5/h, unde h-inaltimea de aflat
h=1,5/tg60=1,5/V3=15/10V3=15V3/30=V3/2=aprox.0,866m
2 3 2
2014-03-25T22:39:55+02:00


Un raspuns mai simplu, fara tangenta

Δ este dreptunghic, un unghi 60 grade, deci un unghi e de 30 grade.

In Δ dreptunghic, cateta care se opune unghiului de 30 grade este jumatate din ipotenuza. Deci ipotenuza este 1,5 *2 =3

Pentru cealalta cateta aplicam Pitagora :  3.3 -1,5.1,5

9 - 2,25 =6,75   Inaltimea=√ 6,75   ≈2,6

Nu am obtinut acelasi raspuns ca cel cu tangenta