Răspunsuri

2014-03-25T21:12:54+02:00
Locutiunile substantivale sunt grupurile de doua sau mai multe cuvinte care, impreuna, au intelesul unui substantiv.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-25T21:14:34+02:00
Locutiunile substantivale sunt grupurile de doua sau mai multe cuvinte care, impreuna, au intelesul unui substantiv.
Cele mai multe locutiuni substantivale au aparut din locutiuni verbale, prin transformarea infinitivului lung in substantiv propriu-zis.

Locutiuni verbale Locutiuni substantivale 
a-(i) parea rau parere de rau (regret) 
a tine minte tinere de minte (memorie) 
a aduce aminte aducere-aminte (amintire) 
a baga de seama bagare de seama (atentie) 
a lua aminte luare-aminte (grija, atentie) 

Locutiunile substantivale se comporta ca un substantiv, avand forme pentru singular si plural, putand fi articulate sau nearticulate.

Cuvintele din care este alcatuita o locutiune substantivala nu se pot analiza separat.
1 5 1