-Regula de trei simpla-

"Si-n vremea cat s-au cununat

S-a-ntins poporul adunat

Sa joace-n drum dupa tilinci:

Feciori la zece fete,cinci,

Cu zdranganeii la opinci

Ca-n port de sat".

1.Presupunand ca-n uriasa hora formata erau 90 de feciori,aflati nr fetelor.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-25T08:09:55+02:00
5 feciori.....direct proportionale................ 10 fete
90 feciori........direct proportionale........... x fete
5 supra 90 = 10 supra x
x=  90 inmultit cu 10 supra 5
x= 900 supra 5 ( simplificam cu 5)
x= 180 supra 1
x= 180
2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-03-25T08:13:17+02:00
5 feciori ...........................10 fete
90 feciori ..........................x fete 
_____________________________
5 flacai .............................. 10 fete
1 flacau .............................10:5= 2 fete
90 feciori............................90x2=180 fete

        R: 180