Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-24T17:19:31+02:00
În foneticădiftongul este o succesiune de două sunete vocalice alăturate articulate în aceeași silabă, din care una este o vocală și cealaltă este osemivocală
Diftongii ascendenți din limba română se formează dintr-una din semivocalele /ĕ/, /ĭ/, /ŏ/ și /ŭ/, urmată de o vocală:/ĕa/ ca în stea/ĕo/ ca în vreo/ĭa/ ca în piatră/ĭe/ ca în fier/ĭo/ ca în miorlăi/ĭu/ ca în iubit/ŏa/ ca în oameni/ŭa/ ca în ziua/ŭə/ ca în douăcuvânt cu sensul opus altui cuvânt corelativ este antonim 
În lingvisticăarhaismele sînt cuvinte, expresii sau moduri de exprimare învechite, care au ieșit din uzul curent al unei limbi. O parte din arhaisme se folosesc și în prezent, de exemplu în diverse opere literareistorice sau religioase, pentru a da un aer de vechime scrierilor, sau uneori în enunțarea legilor...,sper ca te-am ajutat
1 5 1
2014-03-24T17:19:33+02:00
DiftongDiftongi descendenți: ai, au, ei, eu, ii, iu, oi, ou, ui, ăi, ău, îi, îuDiftongi ascendenți: ea, eo, ia, ie, io, iu, oa, ua, uă Arhaisme : cuvant, expresie                                                                                            . ANTONIMELE sunt cuvinte cu formă diferită şi cu înţeles  opus:     mare # mic; înalt # scund; bun # rău;  sus # jos etc.   •  Antonimia se poate realiza şi cu ajutorul prefixelor (prefixe antonimice,  negative sau privati..