Aflati a, b, c, stiind ca sunt proportionale cu 0,5 ; 0,2 ; 0,(3) si a+b+c=930

2
Transcrie si tu macar datele corect.. Sunt DIRECT sau INVERS proportionale ?
nu specifica , atat scrie, am scris cat se poate de corect
:))) atunci asteapta tu ca nu iti rezolva nimeni.. exista proportionalitate directa sau inversa, ori tu acolo nu ai niciuna din ele => e gresit enuntul

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-24T09:57:45+02:00
{ a, b, c } d.p. { 0,5; 0,2; 0,(3) }
a/0,5 = b/0,2 = c/0,3 ( asta e 0,(3) ) = k
a = 0,5 k
b = 0.2 k
c = 0.3 k
a + b + c = 930
0,5k + 0,2k + 0,3k = 930
k = 930
a = 0,5 x 930 = 465
b = 0,2 x 930 = 186
c = 0,3 x 930 = 279
465 + 186 + 279 = 930
intr-adevar , dar , probabil principiul e asemanator si da , raspunsurile sunt 450, 180 si 300
Asa sunt raspunsurile la sfarsit ?
da, dar eu vroiam sa stiu modul de calcul nu sa iau rezultatul direct
Iti calculez eu imediat
mersi mult
2014-03-24T10:15:35+02:00
{ a,b,c } direct proportionale cu { 0,5 ; 0,2 ; 0,3 }
Din proportionalitate => 0,5a=0,2b=0,3c=k
=>a=k:0,5
b=k:0,2
c=k:0,3
a+b+c=930
k:0,5+k:0,2+k:0,3=930
Aduci la acelasi numitor, adica 3, inmultind prima fractie cu 6, a doua cu 15, iar a treia cu 10 , iar pe 930 cu 3 si astfel se elimina numitorii de peste tot fiind egalitate si rezulta :
6k+15k+10k=2790
31k=2790 => k=90
a=k:0,5 => a=180
b=k:0,2 => b=450
c=k:0,3 => c=300
da
eu ti-am calculat direct proportionale, iar gusticell invers proportionale unde intradevar iesea cu a=180, b = 450, c = 300
mersi oricum, nu stiam de care e pentru ca nu spunea in enunt
cu placere. bafta
mersi