Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-23T22:24:37+02:00


x pe y = 0,5

x + y = 75

x = 75 - y

75 - y totul pe y = 0,5 ( se amplifica cu y )

75 - y = 0,5y

1,5y = 75

y = 50

x + 50 = 75

x = 25

25 + 50 = 75

25 pe 50 = 0,5

3 5 3
2014-03-23T23:35:39+02:00
Daca x = numarul mic, cel mare este 2x. (raportul este 1/2=0,5)
Atunci suma lor este x+2x=75⇒3x=75⇒x=25= numarul mic.
Numarul mare este 25·2=50.
1 5 1