Răspunsuri

2014-03-23T21:59:11+02:00
Daca ai 2 fractii, trebuie sa le aduci la aclasi numitor
siu.dar nu mai stiu cum sa le aduc.. la acelasi numitor adica ..cum sa explic copilului ca eu stiu ca tre sa le simplific
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-23T22:02:01+02:00
Pentru a aduce doua sau mai multe fractii la acelasi numitor procedam astfel:
- determinam c.m.m.m.c al numitorilor dupa cum am invatat-amplificam fiecare fractie cu catul impartirii dintre c.m.m.m.c si numitorul acestuia
Dar cel mai important e sa intelegem cum adunam doua sau mai multe numere rationale pozitive care nu au acelasi numitor asfel:
- se aduc fractiile la acelasi numitor  asa cum am invatat mai sus
-se aduna fractiile care au acelasi numitor

In prima imagine ai un model,iar in a 2-a si a 3-a ai rezolvarea.

Dupa ce ma transformat fractiile zecimale infinite periodice mixte am simplificat fiecare fractiie folosind criteriile de divizibilitate (sa observam prin cat se simplifica ), pentru a ne seimplifica fractiile, astfel prima fractie am simplificat-o prin 15, a doua prin 5, iar ultima prin 2, apoi am adus la acelasi numitor asa cum am invatat mai sus, iar rezultatul obtinut l-am simplificat prin 3, folosind tot criteriile de divitzibilitate.

MULTUMESC
Cu placere. :* Stiu ca e mai greu de inteles..Dar cu timpul te inveti.