AJUTATI-MA VA ROGG!!1.Suma a doua numere este 950.Aflati numerele stiind ca unul este cu 10 mai mic decat triplul celuilalt.
2. Suma a doua numere naturale este 550.Daca impartim primul numar la al doilea, se obtine catul 17 si restul 10 .Aflati numerele.

2

Răspunsuri

2014-03-23T19:20:54+02:00
Se face prind metoda figurativa cu segmente
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-23T19:22:11+02:00
1.x+y=950
  y=3x-10
x+3x-10=950=>4x=960=>x=960/4=240
y=3*240-10=710
2. a+b=550
  a:b=17 rest 10 => a=17b+10
17b+10+b=550=>18b=540=>b=540/18=30
a=17*30+10=520
din prima relatie il scoatem pe x => 3x=65000-5y=> x=(65000-5y):3
inlocuim in a doua => 4(65000-5y):3 +3y =61000 inmultim cu 3 => 4(65000-5y) + 9y = 183000 => 260000-20y+9y = 183000 => -11y=-77000 => y=7000 lei
3x+35000=65000=>3x=3000=> x=1000 lei
x=10000 lei NU 1000
merssii