6.Intr-u urna sunt 8 bile albe , 10 bile negre si 12 bile rosii.
a)Care este probabilitatea de a extrage o bila alba sau neagra ?
b)Cate bile trebuie extrase pentru a fi siguri ca vor fi 5 bile care au aceeasi culoare ?

2

Răspunsuri

2014-03-23T12:44:05+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-23T12:45:36+02:00
A)Probabilitatea de a extrage o bila alba este de 8/20 adica 2/5(dupa simplificare)
Probabilitatea de a extrage o bila neagra este de 10/20 adica 1/2 (dupa simplificare)
b)13, deoarece se extrag cu 1 mai mult decat numarul de bile cel mai mare : cel mai mare numar de bile il constituie cele rosii, 12 la numar, adaugand 1 rezultand 13.. Este logic, intrucat numarul 13 nu poate fi impartit in 3 numere naturale egale.. Deci, raspunsul este 13
3 2 3