1. Suma a doua nr nat este 717 . Al doilea nr este de 2 ori mai mare decat primul . Aflati numerele.

2. Am adunat 2 nr nat si am obtinut suma 84. Catul dintre primul numar si al doilea este 3 si restul 0 . Aflati numerele pe care le-ati gasit.

2

Răspunsuri

2014-03-23T11:31:00+02:00
Exercitiul 1
a + b = 717
b = 2a
Inlocuim in prima relatie pe b si rezulta ca => a + 2a = 717 => 3a = 717 => a = 239=> b=478

Exercitiul 2
a + b = 84
a : b = 3 = > a = 3b
Inlocuim in prima relatie pe a => 3b + b = 84 => 4b=84 => b=21
=> a =63
Am rezolvat primul exercitiu, crezand ca suma este 117, dar era 717, scuze.. Al doilea este corect
Poti sa editezi raspunsul .
Acum este corect
ok :)
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-03-23T11:32:40+02:00
1)
a.I____I
b.I____I____I

Suma este 717 si avem 3 parti egale . Aflam o parte sau numarul "a"
 717:3=239 ( nr. a )
 239x2=478 ( nr. b )
Verificare : 239+478=717 

2)
a.I____I____I____I
b.I____I

Suma este 84 si avem 4 parti egale . Aflam o parte sau numarul b :
 84:4=21 ( nr.b )
 21x3=63 ( nr. b )
Verificare : 21+63=84