Răspunsuri

2014-03-22T15:17:42+02:00
Calculezi masa dizolvata apoi scri ecuatia reactiei chimice, faci masa molara la cele doua si calculezi masa pura de carbonat de sodiu,si dupa aceia faci masa solutiei
2 4 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-22T15:52:20+02:00
Na2CO3 + H2SO4 --->Na2SO4 + H2O +CO2
a)md=(ms * c)/100=(500*40)/100=200 g H2SO4
la 98 g H2SO4.......106 g Na2CO3
la 200 g H2SO4 ............x g Na2CO3  x=216,32653 g carbonat impur
m pura = (puritatea * masa impura)/100=(80 * 216,32653)/100
=>masa pura carbonat = 173,06122 g Na2CO3
b)volumul in cond normale =22,4 litri
la 106 g Na2CO3......22,4 litri CO2
la 173,06122 g Na2CO3.........y litri CO2        y=36,57163 litri CO2
Daca nu iti place metoda din mase sa obtii volum atunci pui mase la mase,dupa aceea transformi masa in nr de moli si transpui in relatia V = nr moli * volum in cond normale

3 4 3