Lasand un corp sa alunece pe un plan inclinat ,el ajunge la baza planului cu o anumita viteza.De ce,daca azvrârlim in sus,de-a lungul planului,acelasi corp,cu o viteza egala cu cea pe care a obtinut- o coborand,corpul nu mai urca la aceeasi inaltime ca aceea de la care a pornit prima data????

2

Răspunsuri

2014-03-19T19:51:16+02:00
Deoarace  forta de gravitatie si de frecare este mai mare si ca exista frictiune.

ce exista?
f r i c t i u n e. Ce clasa esti ?
a 7a
ce scoala ?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-19T19:53:09+02:00
Intre corp si planul inclinat exista frecare rezultatul frecarii fiind o forta,( de frecare) care se opune miscarii! Prin depladarea corpului pe plan, forta de frecare efectueaza un lucru mecanic si de fiecare data energia finala este mai mica decat cea initiala,
Matematic de scrie asa Ei=Ef+Lr
Deci Ef<Ei deci corpul nu se va ridica la aceeasi inaltime pe plan si spatiul parcurs in lungul planului va fi mai mica!
3 3 3