Ma puteti ajuta la o problema de chimie ?
700g Fe cu 80% puritati se trateaza cu solutie de acid sulfuruc 9,8 %.
a) Ce mara are solutia de acid sulfuric care reactioneaza cu un mol din cantitatea de Fe ;
b) Masa de compus care se formeaza in reactia cu sulful , daca reactioneaza 1/3 din Fe ramas .
Va rog , ajutati-ma !

2

Răspunsuri

2014-01-14T17:20:03+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-14T19:47:56+02:00
Fe + H2SO4 = FeSO4 + H2 care se degajă . 
80 % din 700 g = 80 pe 100 ori 700g = 80 ori 7 = 560 g Fe pur
MFe = 56
1 mol de Fe = 56 g 
M H2SO4 = 2 + 32 + 64 = 98
56 supra 560 = 98 supra x  ; x = 560 orir 98 supra 56 ; x= 980 - 
c= mdsupa ms totul ori 100 ; ms = md ori 100  supra c ; ms = 98000 supra 9.8 ; 
ms =10000 g H2SO4

punctul b ) nu îl înţeleg
Si pe ecuatie nu se lineaza si supralineaza ?
subliniezi şi supraliniezi ferul şi acidul sulfuric.