Un circuit simplu este format dintr-un generator (E=20 V, r=0,5 ohmi) si un consumator (R=4,5 ohmi). Calculeaza: a) intensitatea curentului din circuit. b) tensiunea de la bornele consumatorului c) tensiunea de la bornele generatorului. d) tensiunea interioara. e) intensitatea curentului de scurtcircuit pentru acest generator.

2

Răspunsuri

2014-03-18T19:19:39+02:00
Zimi pagina si exercitiul ca il am eu facut

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-18T22:29:02+02:00
Legea lui Ohm pt tot circuitul se scrie asa:
a)  I=E/(R+r)
I=20/(4,5+0,5)=20/5=4A
Legea lui Ohm pt o portiune de circuit (cel exterior) se scrie asa:
b)  I=U/R
U=IR
U=4*4,5=18V
c) Tensiunea la bornele generatorului este cea la bornele consumatorului R deci U=18V
d) u=I*r (se numeste cadere de tensiune pe circuitul interior)
u=4*0,5=2V
Aceasta cadere de tensiune se poate calcula si altfel si anume:
E=U+u
u=E-U
u=20-18=2V
e) Curentul de scurtcircuit se obtine prin legarea bornelor in scurtcircuit, adica le legam intre ele cu in fir cu rezistenta zero! Curentul e limitat numai de rezistenta interioara, r
Legea lui Ohm in acest caz se scrie asa:
Isc=E/r
Isc=20/0,5=40A
Sper sa fie clara rezolvarea
Pentru clarificari, intrebi aici
Succes!

1 5 1