Intr-un triunghi dreptunghic raportul lungimilor catetelor este egal cu 3/4. Stiind ca lungimea inaltimii corespunzatoare ipotenuzei este egala cu 36 cm, aflati perimetrul triunghiului. Va rooog ajutati-ma :)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-18T12:57:24+02:00
C1/c2 = 3/4;=> c1/3 = c2/4 = k => c1 = 3k si c2 = 4k;
36 = (c1*c2)/i; calculezi i cu T. Pitagora => i = 5k => 36 = (12k^2)/5k => k = 180/12 = 15 => c1 = 45; c2 = 60 si i = 75 => P = 180 cm;


Bafta!
2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-03-18T14:10:38+02:00
c1/c2 = 3/4;=> c1/3 = c2/4 = k => c1 = 3k si c2 = 4k;
36 = (c1*c2)/i; calculezi i cu T. Pitagora => i = 5k => 36 = (12k^2)/5k => k = 180/12 = 15 => c1 = 45; c2 = 60 si i = 75 => P = 180 cm;