Câte litere și câte sunete au următoarele cuvinte: joacă, cerul cheamă

2
joa-ca = 5 (litere) , 5(sunete) | ce-rul=5(litere) , 5(sunete) | chea-ma= 6(litere) , 5(sunete) deuarece ''e'' este sunet ajutator ;) | Sper ca te-am ajutat !
Multumesc frumos! :*

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2013-12-04T15:40:11+02:00
Joaca  are 5 litere si 5 sunete
cerul are 5 litere si 4 sunete
cheama are 6 litere si 4 sunete.
Succes!
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2013-12-04T21:48:00+02:00
Joaca = Joa-ca ->5 litere si 5 sunete
Cheama = *C'a - ma -> 6 litere si 4 sunete (deoarece h nu se scrie fonetic in grupele de cuvinte chi, che, ghi, ghe....si pentru ca e este semivocala, si tot in aceste grupuri nu se pastreaza decat daca e singura si devine vocala)
Cerul= *Ce-rul -> 5 litere si 5 sunete (daca pe langa e, mai era de ex, un a (ex: cear-ca-ne), in silaba cea, e disparea...dar pentru ca e singur, devine vocala (exact ce am explicat mai sus)

Sper sa te fi ajutat!!
3 5 3