Va rog sa imi explicati urmatoarele expresi : a taia firu in patru,peste noua mati si noua tari,in doi timpi si trei miscari,pana la unul,a lua la trei pazeste,a umbla pe sapte carari,a asculta cu zece urechi.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-17T19:00:00+02:00
A tăia firu in patru = a detalia foarte mult, a da detalii
peste nouă mări și nouă tări =foarte departe
in doi timp si trei mișcări =rapid
a lua la trei pazeste =a cere cuiva explicatii pentru faptele sale
a umbla pe sapte carari = a fi beat
a asculta cu zece urechi= a asculta atent
11 4 11
si "pana la unul"?
nu știu dar cred că foarte rapid .Ex : Mergi in camera până număr la unu...la asta mă gândeam dar nu sunt sigură..
2014-03-17T19:00:56+02:00
A taia firu in patru - A se supara cred .. 
Peste noua mari si noua tari -  Foarte departe 
In doi timpi si trei miscari - Foarte repede.
Pana la unul - Doar unul ( nu sunt sigura daca e bine ) 
A lua trei pazeste - A cere cuiva explicatie pentru ceva
A umbla pe sapte carari -  Adica a umbla aiurea
A asculta cu zece urechi -  A fi foarte atent .. 
Sper ca te'am ajutat . Astept multumire .
4 5 4