AFLATI numerele x si y ,stiind ca sunt direct proportionale cu 5 si 7 si ca media lor aritmetica este 29,4. 2. Lungimile laturilor unui triunghi sunt invers proportionale cu 2 si 3 si c.m.m.d.c al lor este 30. 3.Aflati x,y,z,stiind ca sunt direct proportionale cu numerele 0,1;2 supra 5;1 supra 3 si ca suma lor este 1

2
va roog repede e urgent mai am inca 10 ex la mate ! :(
si va roog cu tot cu calcule nu doar raspunsul!
denisa stii?

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-17T17:00:27+02:00
1.Media aritmetică:  \frac{x+y}{2}=29,4 ⇒x+y=29,4 ori 2⇒x+y=58,8
               d.p
         {x;y}⇔{5;7}⇒ \frac{x}{5} = \frac{y}{7}=k⇒x=5k
                                                                                   y=7k
Înlocuim ce am aflat:
x+y=58,8
5k+7k=58,8
12k=58,8
k= \frac{58,8}{12}
k=4,9⇒x=5 ori 4,9=24,5
            y=7 ori 4,9=34,3

 

10 4 10
da dar aici la 2 si 3
si acolo la 3
te roog nimeni nu ma ajuta
la 3
plizzzzzzzzzzz
2014-03-17T18:45:33+02:00
Nu cred ca este bun...dar...macar am incercat.
{x,y,z} d.p. {0,1 ; 2/5 ; 1/3} =>x/1/10=y/2/5=z/1/3=K
x+y+z=1                          =>x·10=K=>x=K/10     
                                       =>y·5/2=K=>y=K/5/2
                                       =>z·3=K=>z=K/3
Inlocuim relatia "x+y+z=1" : K/10+K/5/2+K/3=1
                                         K·1/10+K·5/2+K·1/3=1
Soatem factor comun pe K:  K·(1/10+5/2+1/3)=1
Gasim un numitor comun
pentru 10,2 si 3 si este 30:  K·(3/30+75/30+10/30)=1
                                         K·88/30=1
                                         K=1:88/30
                                         K=1·30/88
                                         K=30/88
Si acum inlocuim K din "x=K/10" ; "y=K/5/2"; "z=K/3":
  x=K/10 => x=30/88/10 =>x=30/88·1/10=3/88(se simplifica 0-urile)
  y=K/5/2=> y=30/88·2/5=6/44(se simplifica fractiile)
  z=K/3=>z=30/88·1/3=5/44(la fel,se simplifica)



Sa nu te superi pe mine daca nu am facut bun:(
                                                                             
                                               
doar supra sau si impartit?
sau "pe",cum vrei tu sa-i spui...si impartit
aha deci supra?
da
ok ms