Media artimetica a trei numere este 24 . Al doilea numar este cu 50% mai mare decat primul , iar al treilea numar este cu o treime mai mare decat al doilea . Care sunt cele trei numere?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-17T10:50:29+02:00
( a +b +c )/ 3 = 24;
b = a + 50%*a;=> b = (3a)/2;
c = b + (1/3)*b;=> c = (4b)/3;=> c =2a;

avem ca a + (3a)/2 + 2a = 72 <=> 3a + (3a)/2 = 72 <=> 9a = 144 <=> a = 16 => b = 24 si c = 32;


Bafta!
1 5 1
2014-03-17T10:53:19+02:00