Intr-o punga sunt bile de trei culori.Dintre ele,1/3 sut rosii,3/4 din rest sunt albe,iar cele 12 sunt negre.Cate bile sunt din fiecare culoare?

2
problema este cu fractii
Se face prin desen , acum o fac

Răspunsuri

2014-03-16T16:06:38+02:00
Se poate rezolva astfel prin metoda figurativă:prima data desenezi o dreaptă pe care o împarţi în 3 segmente egale, primul dintre ele reprezentînd bilele roşii, dupa care le imparti pe toate 3 in cîte 2 segmente, iar un segment si jumatate va reprezenta bilele albe (3 jumătăţi de segment). Daca cele negre reprezinta jumatata de segment atunci cele roşii vor fi egale cu 12x2=24 de bile, iar cele albe vor fi egale cu 3x12=36 de bile.

I.....i.....I.....i.....I.....i.....I

roşii = I.....i.....I         albe = I.....i.....I.....i        negre = i.....I

8 3 8
Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-16T16:22:46+02:00
X_____________ ___________________ ___________
r_____________
                   rest1_______ _________ __________ _____  
                          a______  _________  _________
                                                                            n______
a=12*3=36           r1=12*4=48    1 segment=48:2=24(r)
8 3 8