Determina cifra x pentru care are loc:
____ ____ ____
44x + 4x4 + x44 =1221
ATENTIE!!!Acele linii nu afecteaza calculul ...pur si simplu ne arata ca este un numar...
Ajutor....vreau sa vad daca corespunde cu ce am facu eu...









2

Răspunsuri

2014-01-13T09:33:42+02:00
X=3
trebuia sa il inlocuiesti pe x cu fiecare numar de la 1 la 9...si numarul care se potriveste este 3
443+343+344=1221
trebuie rationament matematic, nu pe ghicite:D
pai da ma...mai intai scrii x=1 de unde rezulta si inlocuiesti pe x cu 1 si nu o sa mearga si scrii "fals"...dupa scrii x=2 si tot asa...crede-ma ca e bine asa ca am facut si eu dastea la viata mea :*:*
Ajutati-ma si la N*: 25.x+13 mai mic sau egal cu 263
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-13T09:48:13+02:00
Tu trebuie sa faci apel la cele invatate in scoala primara, adica la sute, zeci, unitati.
Astfel, daca vei pune numerele unele sub altele, vei avea ca 
x+4+4=1 (am luat in calcul doar cifra unitatilor - adica ultima)

!!! x nu poate fi 0, pentru ca nu poate fi la final 044.
Acum,

x+8=1 x ar fi 1-8 adica -7, dar x nu are cum sa ia valori negative
Dar , s-ar putea ca adunarea cu x sa iti dea un numai din doua cifre, dintre care ultima e sigur 1, adica un numar de forma a1.
avem 

x+8=a1. Acum incep presupunerile :D

stim sigur ca x nu are voie sa fie un numar de doua cifre, dar rezultatul poate fi, cu conditia ca ultima cifra sa fie unu.

sa luam a=2

x+8=21  x=21-8 , nici nu cont rez, pt ca e din doua cifre.

Deci stim ca nr nostru de forma a1 trebuie sa fie un numar mai mare ca 0 (nu poate sa fie 01) si mai mic ca 2.(am vazut ca 21 nu e bun)

atunci, sa presupunem ca a=1

x+8=11, deci x=3. (pana acum e corect, pentru ca x-ul e format dintr-o singura cifra, nu e negativ si nici nu e 0). NU mai ramane decat sa vedem daca respecta conditia:

441+414+144=1221 . Adevarat, deci afirmatia ca x=3 este corecta.






1 5 1